Wednesday, February 10, 2010

چت کردن با فیس بوک بدون نیاز به پلاگین Facebook Chat Without Plugin

در دنیای امروز ارتباط حرف اول رو میزنه یکی از زیباترین راه های ارتباطی هم چته که همه کم و بیش از اون استفاده میکنن. خوب در این بین سایت های زیادی به عنوان شبکه های اجتماعی معرفی  شدند که علاوه بر به اشتراک گذاشتن فایل ها امکاناتی از قبیل چت رو هم فراهم کردند یکی از بزگترین و با کلاس ترین Social Network هایی که همه با اون آشنا هستید Facebook هستش.


خوب به دلایل زیادی نتونستم این چند وقت وبلاگ رو آپدیت کنم اما نگران نباشید با دست پر اومدم یه خبر داغ اینه که KDE 4.4 بالاخره ورژن اصلی رو داد و خبر دوم اینکه فیس بوک عزیز پروتکل Jabber/XMPP رو برای چتش فعال کرده و این به این معنیه که شما میتونید بدون استفاده از پلاگین های باگ خیز third-party از چت Facebook استفاده کنید حالا چطوری و چگونه رو در ادامه توضیح میدم.

با خونسردیه مثال زدنی Pidgin یا Empathy خوشگلتون رو باز میکنید. خوب حالا میرین سراغ ساخت اکانت شما باید برای استفاده از چت Facebook از پروتکل XMMP استفاده کنید. برای username از nickname خودتون در فیس بوک استفاده کنید.

http://www.facebook.com/username

برای Domain از "chat.facebook.com" و برای پسورد هم از پسورد فیسبوک، برای مسنجر های دیگه هم همین روش جواب میده یعنی مراحل مشابهی داره. حالا از چت با فیس بوک لذت ببرید.