Tuesday, February 1, 2011

نصب Oxygen-Transparent روی KDE 4.6



درسته که  KDE 4.6 به گونه ای ساخته شده که به خوبی Transparent Oxygen-Stylet را ساپورت کنه ولی در آخر به دلایلی از جمله هماهنگ نبودن با بعضی ویجت ها مثل ویدیوها که نمی توانند در این سطح استایل هماهنگ شوند درستش نکردند. ولی این به این معنا نیست که شما نمیتوانید Oxygen-Transparent را نصب کنید.
 Oxygen-Transparent را با winodw opacity اشتباه نگیرید - window-opacity همه چیز را شفاف میکند ولی oxygen-transparent ویجت را به حالت visible نگاه داشته در عین حال هر چیز دیگری را transparent میکند.
قبل از انجام اینکار لطفا توجه داشته باشید که اگرچه این یک برنچ رسمی است ولی کاملا آزمایشی میباشد بنابراین مشکلات ناشی از آن پای خودتونه این کار باعث جایگزینی oxygen فعلی شما با trasparent-oxygen میشه. همچنین امکان پاک شدن آن با آپدیت کردن featureها وجود داره.


نصب Oxsygen-Style در اوبونتو:


اگرچه من فقط روی KDE 4.6 تستش کردم ولی دستور العمل زیر  باید بر روی KDE 4.4 به بالا کار کنه.(ubuntu 10.10 maverick meerkat)



۱. نصب پیش نیاز ها:
با دستور زیر میتوانید برنامه های مورد نیاز را دانلود و نصب کنید
sudo apt-get install build-essential cmake kdelibs5-dev  kdebase-workspace-dev libxrender-dev libx11-dev subversion
۲.اسکریپت را از KDE Look  دانلود و در فولدری به نام "oxygen-transparent" دردایرکتوری home ذخیره کنید.

۳.دستورات زیر را در ترمینال اجرا کنید.
cd && cd oxygen-transparent
chmod +x oxygen-setup.pl
./oxygen-setup.pl
۴.وقتی که اسکریپت اجرا شود oxygen-transparent را دانلود و کامپابل خواهد کرد برای نصب دستورات زیر را اجرا کنید.


cd build
sudo make install
۵.log out کنید و دوباره وارد سیستم شوید.  با استفاده از ترمینال یا krunner با تایپ دستور "oxygen-transparent-settings" وارد قسمت تنظیمات شوید. و  "Background opacity" را برای  "Widget Style" و "Widget Decoration"  به حات مطلوب در بیاورید.

"Use Widget style opacity settings" را هم در Widget Decoration چک کنید  بنابر این opacity همیشه هماهنگ خواهد شد. و همچنین به Oxsygen-Settings بروید در Window Decoration > Fine tuning گزینه Follow hint style را چک کنید که روی Background style باشد.






و برای برگرداندن همه تغییرات میتونید از دستور زیر استفاده کنید.

sudo apt-get install --reinstall kdelibs-bin kdelibs5-dev kdelibs5 kdelibs5-data delibs5-plugins kdebase-bin kdebase-data kdebase-runtime-data kdebase-workspace kdebase-workspace-bin kdebase-workspace-data kdebase-workspace-dev

 

No comments: